Hummelinschool

In 1960 richtte mevrouw C. Hummeling de St. Jan Berchmanschool op. De school was op het  dr. Cuypersplein en telde vier klassen met zo’n 70 leerlingen. Eigenlijk was dit de start van het RK LOM onderwijs in Hilversum. Na ongeveer zes jaar verhuisde de school naar de ’s Gravesandelaan en was er een dependance in de Huygenstraat. In 1970 kreeg de school haar huidige behuizing in het Riebeeckkwartier aan het Peter Planciusplein. ​​Toen mevrouw Hummeling kort daarop met pensioen ging, werd de school naar haar vernoemd.In 1979 werd de school uitgebreid met een kleuterafdeling: een IOBK groep (In Ontwikkeling Bedreigde Kleuters). De eerste directeur was Cees Sips.​ De school heeft een nog steeds een afdeling voor jeugdigen van 4-7 jaar: de Jongere Risico Kinderen (JRK).